Obchodní podmínky a reklamační řád
Obchodní podmínky společnosti Next Company s.r.o.
Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetových obchodech provozovaných společností
Next Company s.r.o. od 1.1.2019. Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a
povinnosti prodávajícího, kterým je společnost Next Company s.r.o, se sídlem Trnitá 14, 602 00 Brno, IČ:
27812669, zapsané v obchodním rejstříku v oddíle C.,
vložka 104888 u Krajského soudu v Brně a kupujícího (zákazník, spotřebitel). Veškeré
smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li
smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami
občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992
Sb.). Je-li smluvní stranou nikoli spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními
podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.).
Vymezení pojmů
Prodávající je obchodní společnost Next Company s.r.o., se sídlem Trnitá 14, 602 00 Brno, IČ: 27812669 ,
zapsané v obchodním rejstříku v oddíle C., vložka 104888 u Krajského soudu v Brně. Next Company s.r.o. je
osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy
jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který
přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobky nebo
poskytuje služby. Zákazníkem našeho internetového obchodu je kupující. Vzhledem k
platné právní úpravě se rozlišuje kupující, který je spotřebitelem a kupující, který
spotřebitelem není. Kupující spotřebitel nebo jen spotřebitel je každý člověk, který
mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého
povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. Kupující, který není
spotřebitel, je podnikatel. Za podnikatele se považuje také každá osoba, která uzavírá
smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při
samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na
účet podnikatele.
Kupní smlouva
Je-li kupujícím spotřebitel, návrhem k uzavření kupní smlouvy (nabídkou) je umístění
nabízeného zboží dodavatelem na stránky, kupní smlouva vzniká odesláním
objednávky kupujícím–spotřebitelem a přijetím objednávky dodavatelem. Toto přijetí
dodavatel neprodleně potvrdí kupujícímu informativním e-mailem na zadaný e-mail, na
vznik smlouvy však toto potvrzení nemá vliv. Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté
ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných
důvodů.
Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit
údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího
zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle
kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat zboží".
Není-li kupujícím spotřebitel, návrhem na uzavření kupní smlouvy je odeslaná
objednávka zboží kupujícím a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem
doručení závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu s tímto jeho návrhem.
Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními
podmínkami, včetně reklamačního řádu, a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní
podmínky a reklamační řád je kupující dostatečným způsobem před vlastním
uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.
Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že prodávající neobdržel
veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.).
Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné
době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných
podkladů kupujícím.
Prodávající si mimo jiné vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část před
uzavřením kupní smlouvy, na základě dohody s kupujícím, v těchto případech: zboží se
již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele
zboží. V případě, že Kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu
tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu a k uzavření Kupní smlouvy
nedojde.
Na dárky, které jsou poskytovány zcela zdarma, nelze uplatňovat jakákoliv práva
spotřebitele.
Práva z vadného plnění
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými
obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a
§ 2161 až 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku).
Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající
odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel věc převzal,
• má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti,
které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na
povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
• se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se
věc tohoto druhu obvykle používá,
• věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, bylali
jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
• je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
• věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci
bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká
pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to
možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné,
zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na
bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má
spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro
opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má
spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.
Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez
vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu.
Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat
novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že
prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy
spotřebiteli působilo značné obtíže.
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl,
že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil. Spotřebitel je oprávněn
uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců
od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc
byla vadná již při převzetí. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností
prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.
Právo Spotřebitele odstoupit od smlouvy
Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v
internetovém obchodě), má spotřebitel v souladu s § 1829 odst. 1 občanského
zákoníku právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží (v
případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika
částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží). Odstoupení od kupní
smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě.
V případě, že si spotřebitel přeje dle předchozího odstavce odstoupit od smlouvy ve
lhůtě 14 dnů, kontaktuje prodávajícího a nejlépe písemně uvede, že odstupuje od
smlouvy ideálně s uvedením čísla objednávky, data nákupu a čísla účtu pro vrácení
peněz. Pozn.: Peníze je možné vrátit též v hotovosti v provozovně společnosti.
Odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitel zasílat na adresu provozovny
prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího brno@profidetektory.cz. V
případě, že kupující dle přechozích odstavců odstoupí od smlouvy, vrátí prodávající
peněžní prostředky přijaté od kupujícího (kromě částky představující dodatečné
náklady na dodání zboží vzniklé v důsledku kupující zvoleného způsobu dodání zboží,
který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání zboží nabízený prodávajícím)
do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je
prodávající od kupujícího přijal, pokud kupující neurčí jinak. Prodávající je taktéž
oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným
způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další
náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté
peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že
zboží prodávajícímu odeslal.
Ustanovení zákona o odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů však nelze chápat jako
možnost bezplatného zapůjčení zboží, pokud to povaha zboží dovoluje. Spotřebitel v
případě využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí plnění, musí
prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vydat vše, co na základě kupní
smlouvy získal. Pokud to již není dobře možné (např. v mezidobí bylo zboží zničeno
nebo spotřebováno), musí spotřebitel poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu
toho, co již nemůže být vydáno. Pokud je vrácené zboží poškozeno jen částečně, může
prodávající uplatnit na spotřebiteli právo na náhradu škody a započíst svůj nárok na
vrácenou kupní cenu.
Prodávající je v takovém případě povinen vzniklou škodu prokázat. Prodávající
spotřebiteli v takovém případě vrací jen takto sníženou kupní cenu.
Na kupní cenu, která má být kupujícímu vrácena, může prodávající započíst své
skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží.
Právo na odstoupení od smlouvy spotřebitel v souladu s ustanovením § 1837
občanského zákoníku nemá zejména, v případě smluv:
• o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným
souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před
uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení
od smlouvy,
• o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu
nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od
smlouvy,
• o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a
jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,
• o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho
osobu,
• o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání
nenávratně smíseno s jiným zbožím,
• o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost;
to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání
jiných než vyžádaných náhradních dílů,
• o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z
hygienických důvodů jej není možné vrátit,
• o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu,
pokud porušil jejich původní obal,
• o dodávce novin, periodik nebo časopisů,
• o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel
tato plnění poskytuje v určeném termínu,
• uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby,
nebo
• o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán
s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení
od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém
případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
Další informace k odstoupení spotřebitele ve 14 denní lhůtě jsou k dispozici na
internetových stránkách prodávajícího http://www.profidetektory.cz/. Prodávající si vyhrazuje
právo na zrušení objednávky u zboží, které není možné dodat ani nahradit jiným
modelem nebo pokud se jeho cena výrazně změnila a zákazník toto před samotným
vznikem kupní smlouvy neakceptuje. Prodávající zákazníka o této situaci informuje.
Byla-li část nebo celá objednávka uhrazena, budou zákazníkovi peníze vráceny na
účet.
Ochrana osobních údajů
Informace o zákaznících jsou uchovávány v souladu s platnými zákony České
republiky, zejména se zákonem o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb. ve znění
pozdějších dodatků a předpisů. Kupující uzavřením smlouvy souhlasí se zpracováním
a shromažďováním svých osobních údajů v databázi prodávajícího po úspěšném
splnění smlouvy a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto
zpracováním.
Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu včetně
dalších zákonných práv k těmto údajům. Osobní údaje je možno na základě písemné
žádosti zákazníka odstranit z databáze. Osobní údaje zákazníků jsou plně
zabezpečeny proti zneužití. Osobní údaje zákazníků dodavatel nepředává žádné další
osobě. Výjimku představují externí dopravci, kterým jsou osobní údaje zákazníků
předávány v minimálním rozsahu, který je nutný pro doručení zboží. Jednotlivé smlouvy
jsou po svém uzavření provozovatelem archivovány, a to ve formě elektronické a jsou
přístupné pouze provozovateli obchodu.
Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku
Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady
vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v
souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na
telefonní hovory) si hradí kupující sám.
Závěrečná ustanovení
Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické
adresy brno@profidetektory.cz Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na
elektronickou adresu kupujícího.
Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění.
Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad.
Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.
Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad
dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších
předpisů.
Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách
prodávajícího, v den uzavření kupní smlouvy. Objednávka spotřebitele je po svém
potvrzením jako uzavřená smlouva mezi kupujícím a prodávajícím archivována za
účelem jejího splnění a další evidence a její stav je přístupný kupujícímu. Smlouvu lze
uzavřít v českém jazyce, případně i v jiných jazycích, pokud to nebude důvodem
nemožnosti jejího uzavření. Nákupem zákazník souhlasí se zasíláním obchodních
sdělení.
Tyto obchodní podmínky spotřebiteli umožňují jejich archivaci a reprodukci. Momentem
uzavření kupní smlouvy kupující přijímá veškerá ustanovení obchodních podmínek ve
znění platném v den odeslání objednávky včetně ceny objednaného zboží uvedenou v
potvrzené objednávce, nebylo-li v konkrétním případě prokazatelně dohodnuto jinak.
Tyto podmínky nabývají účinnosti dne 1.1. 2019
Reklamační řád
Tento reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., Občanský
zákoník a z.č. 634/1992 Sb., Zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších
předpisů (dále jen „Zákon“) a vztahuje se na spotřební Zboží (dále jen „Zboží“), u
něhož jsou v záruční době uplatňována práva Kupujícího z odpovědnosti za vady (dále
jen „Reklamace“).
Spotřebitel je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo
rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s
ním jinak jedná.
Prodávající je obchodní společnost Next Company s.r.o. , se sídlem Trnitá 14, 602 00 Brno, IČ: 27812669,
zapsané v obchodním rejstříku v oddíle C.,vložka 104888 u Krajského soudu v Brně. Next Company s.r.o. je
osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává Kupujícímu výrobky nebo
poskytuje služby.
Zákazníkem našeho internetového obchodu je buď Kupující spotřebitel anebo Kupující,
který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné
podnikatelské činnosti.
Vady zboží
Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající
odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel věc převzal,
• má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti,
které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na
povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
• se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se
věc tohoto druhu obvykle používá,
• věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li
jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
• je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a věc vyhovuje
požadavkům právních předpisů.
Práva z vady zboží
Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci
bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká
pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to
možné, může odstoupit od smlouvy.
Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez
zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má spotřebitel i v případě
odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po
opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel i právo od smlouvy
odstoupit.
Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez
vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu.
Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat
novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že
prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy
spotřebiteli působilo značné obtíže.
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl,
že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
Lhůty
Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v
době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od
převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Záruční doba začíná běžet převzetím Zboží Zákazníkem. Záruční doba pro Kupujícího
spotřebitele činí 24 měsíců, avšak pro Kupujícího, který při uzavírání a plnění smlouvy
jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, činí záruční doba pouze
12 měsíců. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo Zboží v záruční opravě.
V případě výměny Zboží začíná běžet nová záruční doba.
Ostatní
Odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím
obvyklým užíváním. U věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena
ujednána, u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou
věc měla při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy věci.
Na žádost spotřebitele je Prodávající povinen poskytnout spotřebiteli písemné
potvrzení o povinnostech z vadného plnění v rozsahu stanoveném zákonem (záruční
list). Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat Kupujícímu
doklad o zakoupení věci obsahující údaje (fakturu), které musí obsahovat údaje jako
záruční list. Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu
Prodávajícího, IČ, sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště, jde-li o fyzickou
osobu. Pokud je poskytována delší než zákonná záruka, Prodávající určí podmínky a
rozsah prodloužení záruky v záručním listě.
Spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech případech stanovených
Zákonem. Odstoupení je vůči Prodávajícímu účinné od okamžiku, kdy je mu doručeno
prohlášení Kupujícího o odstoupení od smlouvy, pokud jsou splněny všechny nutné
zákonné podmínky. V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší a
smluvní strany jsou si povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly. V případě
zrušení smlouvy z důvodu uplatnění práv plynoucích z odpovědnosti za vady, vrací
Kupující plnění, které mu poskytl Prodávající, pouze v rozsahu, v jakém je to v dané
situaci objektivně možné.
Vyřízení reklamace
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného
odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění Reklamace, pokud se Prodávající s
Kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se Kupujícímu přiznávají
stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že prodávající neobdržel
veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.).
Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné
době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů
kupujícím.
Nárok na uplatnění záruky zaniká v případě neodborné montáže nebo neodborného
uvedení Zboží do provozu, stejně jako při neodborném zacházení s ním, tj. zejména při
používání zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům
uvedeným v dokumentaci ke zboží.
V případě odstoupení od kupní smlouvy či poskytnutí slevy z kupní ceny je příslušná
platba vrácena Kupujícímu převodem na bankovní účet nebo předána v hotovosti na
pokladně v sídle společnosti nebo na některé z provozoven.
Závěrečné ustanovení
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 1.1. 2019. Změny reklamačního řádu
vyhrazeny.
EET
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“, eviduje-li poplatník v daném pokladním místě tržby v běžném režimu.
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů.“, eviduje-li poplatník v daném pokladním místě tržby ve zjednodušeném režimu.